En vanlig sketen tisdag...

...och den primära frågan är: VAR TOG VINTERN VÄGEN????? En natts regn tog bort all snö så nu är världen utanför grå och mörk. Inte särskilt uppiggande. Men inte deppar vi för det här på kontoret, inte alls.

För er som läste gårdagens blogg så har Linda nu varit på AOU-lektionerna och tagit upp åsikter från studenterna (för er som inte läser till musiklärare så betyder AUO allmänt utbildningsområde, alltså den pedagogik som lärarstudenterna läser) Det blev en rad med punkter som Linda nu kommer ta med sig till Lule på fredag då hon ska träffa prefekten för Pedagogik och Lärande. Jag är spänd på vad resultatet av mötet blir. Själv vet jag alldleles för lite om AUO för att kunna vara til någon hjälp utan kommer åka till Ume och gå på opera istället.

Mitt huvudansvar kommer istället ligga på genusföreläsningen som är på onsdag. Affischer kommer snart att komma upp och jag och Linda kommer antagligen komma till just din lektion för att informera. Innan affischerna kommer upp, checka www.agnetamoquist.com   för att ta reda på mer om föreläsaren.

Imorgon är det styrelsemöte halv nio, vilket innebär att kårstyrelsen kommer kombinera fina mötestekniker och mycket diskussioner med att skicka kaffetermosar och fat med paprika på runt bordet så smidigt det bara går utan att störa diskussionerna. Jag funderar på att lära ut lite elementärt teckenspråk så att man kan teckna "smör" istället för att viska högt och knuffa på varandra.  Hur som helst så kommer det bli ett ganska lugnt möte. Sebastian ska berätta om de rabatter han fixat hittills, men han avslöjade i telefon alldleles nyss att han har några rikttigt fina rabatter på g till oss studenter. Vi väntar med spänning!

I veckan komemr det komma ett mail från mig och Linda där vi berättar allt som Piteå Studentkår  hittills har gjort  under terminen. Vi hoppas att det ska bli ett tydligt sätt att visa hur mycket det faktiskt händer.

Just det ja, idag fick vi besök på vår besökstid från en student som inte var nöjd med sin studiesituation. Mer besök vill vi ha! Måndagar och torsdagar två till tre, tisdagar och onsdagar lunch. Ta chansen och kom och prata med oss!

Nu har jag jobbat tre timmar idag, nu får det faktiskt räcka. Mörkt är det också fast klockan bara är tre. Amanda från Dalsland är inte så förtjust i Piteå i november, det ska villigt erkännas.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Det här med bloggen är ett alldeles strålande initiativ!!! Hälsa alla så gott från mig, och hoppas allt går bra med SMASK också, längtar tills man får se resultatet.

Kram Åsa som praktiserar på eventavdelningen på Baluba

2007-11-07 @ 11:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0