Måndag morgon

Och vintern kramar om Piteå med sina vita handskar (visserligen lite tunna än så länge). Ett par spännande saker finns att se fram emot den här veckan, t.ex så ska jag på fredag träffa prefekten på instutionen för pedagogik och lärande och snacka LUA/AUO. Det innebär att jag kommer gå runt i dag och imorgon i de två AUO-klasserna på skolan och ta upp lite önskemål om vad som ska framföras, bl.a hur kommunikationen ska förbättras. Dessutom ska jag ta reda på när programråden är så vi kan skicka våra taggade representanter på dessa.

Dessutom är det dags att boka Luciatåg. Just nu har vi tre företag som vill ha kl.07:00, vi får väl se huruvida det blir slagsmål eller inte... Men jag kan inte klandra dem. Jag menar, hur underbart är det inte att börja dagen med ett skönsjungande Luciatåg?

Till helgen är det dags för Luleå tekniska universitets akademiska högtid. Det innebär att det på fredag är föreläsningar med hedersdoktorer och att det på lördag är doktorspromotion. jag och Amanda ska på något mystiskt sätt lyckas gå in med Piteå Studentkårs fana samtidigt som vi ska stå och förbereda oss med kammarkören för att gå in och sjunga. I kammarkörsklänningarna. Ni som sett kammarkörsklänningarna vet kanske att de är fina i sitt sammanhang men inte lika käcka tagna ur detsamma. Jaja, vi är ju inte bara Kårordföranden båda två, vi är också vänner och dessutom utgör vi 2/3 av Alt II-stämman i Kammarkören. Så vi borde ju kunna lösa det här med att vara på två ställen samtidigt..hrm. Men banketten på kvällen ska vi iallafall vara på samtidigt! (Förresten Amanda, det är inte frack utan mörk kostym så Monica berättade att då kan vi ha korta klänningar.)

Inbjudan till hedersdoktorsföreläsningarna på fredag 9/11:

Hjärtligt välkommen att lyssna på Luleå tekniska universitets nya hedersdoktorer: Börje Justrell, Lars-Eric Aaro, Albert Ruehli och Erling Nilsson.

Dom föreläser i samband med årets akademiska högtid fredag den

9 november kl 09.00, 09.45, 10.30 och 11.15 i Kårhuset Academica, sal C305, Campus Luleå.


Alla studenter är välkomna!


Felanmälningsmånaden har börjat! Minsta lilla sida som inte går att skriva ut ska härmed felanmälas! Detta för att de som "sköter" dtta med utskrifterna från Luleå ska se att vi visst har lite problem här som måste åtgärdas. Därför sitter det nu lappar vid varenda dator på skolan som informerar om hur man felanmäler.

Inget utskriftsproblem är för litet och obetydligt för att felanmälas!







Avslutar med lite bilder på vinterlandskapet.

image9
Så här ser det ut från kontoret där vi sitter och jobbar! Inte illa alls. Ganska fint faktiskt.

image11
...och så här fascinerad var jag av vintern när jag tog mig till kåren imorse. Man kan inte alltid se intelligent ut men det finns där innanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0