En ny vecka till ända...

Så småningom (efter mycket om och men från SAS sida) kom jag äntligen upp till Pite i måndags kväll. Tre dagar i skolan och sen ner till Göteborg igen idag. Upp igen på söndag och sen börjar äntligen den strukturerade vardagen.

Veckan var i alla fall innehållsrik. Linda var i Lule på universitetsstyrelsemöte tisdag och onsdag och själv jobbade jag på hemmaplan. Bjöd in mig själv till skolans personalmöte i onsdags morse och informerade om studentkårens verksamhet. Bland annat så tryckte jag hårt på att man inte får lägga lektioner på kårtiden (onsdagar 8.30-10). Hade till och med med mig en skriven  policy om studentinflytande från LTU som kunde bekräfta det jag sa, så nu förutsätter jag att det inte läggs mer lektioner där.

Sen hade vi styrelsemöte och fokuserade på två punkter. Det första var hur vi i styrelsen ska synas mer. Tider för Linda och mig i foajén, tröjor som vi kan ha på oss för att visa att det är vi som är kårstyrelsen och för att det är helt ok att haffa oss för att fråga om något, snygga informativa affischer... Hur skulle ni studenter vilja att vi syntes?
Det andra var felanmälningsmånad. Nu måste det hända något med de katastrofala utskriftsförhållandena. Mer info kommer när felanmälningsmånaden fått lite mer struktur, men felanmäl, felanmäl, felanmäl så länge så det märks att det är nåt tjall.

Dessutom åt styrelsen glass hemma hos Jon på onsdagkvällen, kanske inte så mycket jobb men väl arbetsmiljöhöjande åtgärder...

Nu är det nog dags att sova. En sista uppmaning bara: Engagera er i SMASK! Kolla på affischerna som sitter uppe och se om ni kan finna nåt intressant. Roligt, lärorikt och merithöjdare.

Godnatt!
/Amanda






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0