130 mil från Pite

Jodå. Två timmars jobb om dagen för att få sin lön gäller även om man tillfälligt bytt ut Pite mot Dalsland. Så nu sitter jag här i pyjamas och utnyttjar min fars telefon och internet för att få in mina lönepengar.

Vi är som sagt två som skriver på den här bloggen och jag är Amanda. Har hunnit fylla 24 år och påbörjat mitt fjärde år som musikstudent. Spelar massa instrument men har pianot närmast mitt hjärta. Precis som Linda antydde i sin förra blogg är jag något av en elevrådsnörd som har suttit i dylika sammanhang sen jag var tolv och blev kommenderad av min lärare att bli klassrepresentant för att jag var snäll och skötsam. Sen dess har det rullat på med diverse styrelser, tre ordförandeskap och några år som utbildare i den nationella organisationen Sveriges Elevråd SVEA.  Man kan lungt säga att jag hittat mitt kall i ivet - musik och engagemang.

Medan Linda styr skeppet i Piteå befinner jag mig i föräldrahemmet i Dalsland och jobbar hemifrån. På dagens lista står att styra upp schema och info för ettornas fotografering på torsdag samt att jobba med den genusföreläsning som är planerad att bli på kåren i november. Mer info kommer, missa inte det!

Min förhoppning är att denna blogg ska bli ett lätthanterligt verktyg för att ge er studenter inblick i vad studentkåren arbetar med. Jag och Linda kommer att blogga om allt vi gör och allt som beslutas. Mycket nöje! Och naturligtvis är ni välkomna upp på kontoret eller ringa så fort det är något. Vi finns  till för er. Gud vilket politiskt korrekt uttalande...

När jag kommer tillbaka till Pite ska den där Justin Timberlake-planchen som Linda satt upp kompletteras med något som mer speglar mina intressen. Någon demokrati får det allt vara.

/Amanda Björnerås

Kommentarer
Postat av: linda

Nej Amanda, ingen A2-plansch på en viss kompositör född -85.

2007-09-21 @ 14:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0