Ja, välkomna hit!

Jag som inte någonsin suttit i en Studentkårstyrelse förr har just traskat in i den andra månaden av min 25% tjänst som kårordförande. Tur att Amanda har erfarenhet, hon är i många fall en stöttepelare. Vad gör jag då om dagarna? Försöker helt enkelt utnyttja mina 10 timmar i veckan på bästa sätt, maila, prata i telefon, ta reda på saker jag bör veta och uppdatera mig om saker som beslut och förslag regeringen har angående oss studenter.

För det är ju ändå det jag är, först och främst. Student. Tredje året sådan, på musiklärarprogrammet. Tydligen är jag afrosångerska. Något jag tycker är roligt med vår 7-mannastyrelse är att vi kommer från helt olika håll, dvs från media såväl som musikprogram. Därför hoppas vi i år att alla studenter ska ges en möjlighet att känna sig representerade i de beslut vi tar.

SÅ formellt var det inte tänkt att bli kanske, meningen är väl att ni som läsare ska få en lite mer personlig insyn i hur det är att komma helt ny in i en tjänst som den här. Och förhoppningsvis kommer det bli lite gästspel från andra styrelseledamöter här också! :)

Bilder kommer vi lägga upp också, och länkar som är nödvändiga. Väderrapporter kommer bara när vädret här är bättre än i resten av Sverige, för då gottar vi oss som bäst... Information om arbetsmiljöförebyggande arbete, t.ex att jag igår (för egna pengar, INTE kåravgifterna alltså...) traskade ner på Gallerix och köpte en Justin Timberlake-poster i A2-format som nu pryder väggen snett till höger från datorskärmen på kontoret sett. Mycket viktigt. Ännu ett skäl att komma upp och hälsa på oss när vi sitter här på kontoret! Ni är välkomna med frågor om allt möjligt som rör er som studenter; frågor, klagomål, uppmuntran, önskemål om saker att ta upp på styrelsemötet osv.

Till sist har jag bara ett önskemål från er läsare: försök hålla ögonen öppna efter vem som skrivit det ni läser, annars kan det uppstå förvirring eftersom vi är två som bloggar här... ;)

Må gott!
//Linda Niska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0