Sena kvällar, tidiga morgnar

Nu är det mycket att sätta sig in i. Jag och Venla (kårstyrelsens sekreterare) är representanter på partistämman i Luleå hela helgen. Det innebär att vi sitter i möte hela dagarna tillsammans med representanter från några av de mindre och medelstora kårerna i Sverige. Det tar ett tag som ny att komma in i det hela, men jag känner att jag har haft nytta av mitt tidigare politiska engagemang som har inneburit kongresser mm. där jag finslipat mötestekniken. Hela veckan har varit fullspäckad med skola och kårarbete, så konstigt nog känns den här helgen som semester eftersom jag bara behöver koncentrera mig på att vara på ett och samma ställe. Att få tillfälle att prata och umgås med Venla är inte heller helt fel, det är inte så ofta vi hinner det nuförtiden med allt vi har för oss i veckorna...

Det roliga är att redan efter idag så känner jag mig mycket mer peppad för kårarbete, som att jag fått lite mer kött på benen (jag gillar inte heller uttrycket, men det är användbart) att ta itu med saker som är konkreta och värdefulla just nu och inte bara stora övergripande frågor som syns lite halvdimmigt om ett år utan att någon förstått att det är kåren som verkställt det hela.

Dessutom är det kul med så olika erfarenheter, några på partistämman är helt färska som jag medan andra name-droppar som bara den så man får hojta till för att förstå. Det är ingen som menar något illa, bara att vissa varit med så pass länge att de lätt kommer in i internare gargonger. Men stämningen är öppen så jag känner mig fri att ställa frågor om såväl stort som smått.

Ikväll var det slut vid 20-tiden och imorgon ska vi åka halv åtta från Ankars. Tur att hyrbilen är en Volvo s40 2,4 l från   -07 så jag kan motivera mig att kliva upp... Alla har vi våra knep ;P

Det är nog den jag är kärast i just nu. Och Justin.

//Linda Niska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0