Imorgon smäller det...

...då blir det tårta och liveband på KårFrukosten för att fira hemsidan! Välkommen, bienvenu, willkomme...

I lördags fick jag en fråga om man kunde skriva en feministisk handlingsplan till skolan. Jag svarade att det är skolan själv som skriver handlingsplanen, men att studenten kunde punkta ner saker på hennes utbildning som behövde ett mer jämställt perspektiv så kunde vi börja där. Vi satte ju som ett av målen för våren att jobba för jämställdhet på alla utbildningar. Jämställdhet åt båda hållen, ska tilläggas.

Så vad tycker du? Vad kan skolan förbättra rent jämställdhetsmässigt? Vi behöver dina åsikter för att börja med det här arbetet. Läs skolans jämställdhetsplan och kolla om du tycker den efterföljs.

I övrigt känns det ju rätt gött att ha vunnit SMASK måste jag säga. Tack alla som jobbat för att göra produktionen möjlig! SMASK är i mina ögon årets häftigaste studentprojekt.

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0