Rektorslunch och lite annat

Det brukar bli att blogga på onsdagarna efter mötet. Då sitter jag här hela förmiddagen och arbetar ihop min lön. Som Linda skrev i ett inlägg härom veckan har vi nya besökstider

Tisdag 12.30 - 15.00
Onsdag 10.00 - 13.00

Mötet var kort och effektivt. Inga stora beslut, mest information. Jag har mest jobbat med studentärenden den här veckan. Känns bra att märka att det händer något, att ett snabbt beslut inne på Ingemars kontor kan förändra en students studiesituation.

Jag har funderat på om man som student vet vilka påverkanskanaler det finns, vad man kan göra själv och vad studentkåren kan göra. Det var inte mycket jag visste själv innan jag blev ordförande, kan jag meddela, trots att jag suttit i den här styrelsen sen hösten 2004. (herregud vad länge) Jag visste att ordföranden åkte på rektorslunch i Luleå, men vad det var hade jag ingen aning om.

Plötsligt slår det mig att jag inte har full koll nu heller på alla kanaler, trots ordförandeposten. Hmm. Det borde man ju ha som ordförande. Måste göra research om detta. Lovar att återkomma när jag vet allt om programråd, universitetsstyrelse och hela baletten.

Tills vidare kan jag ju avslöja att rektorslunch betyder att man lånar en bil av någon lämplig vän eller pojkvän, kör i rasande fart på E4an till Luleå (samt lyckas svänga av på rätt avfart så man verkligen hamnar på Porsön och universitetsområdet) kryssar sig fram mellan universitetets moderna byggnader för att där hitta Wibergsgården från tidigt 1900-tal. Där äter man lunch med Luleå Studentkår och Teknologkårens ordförande, LTU:s två pro-rektorer, LTU:s förvaltningschef samt rektor Pia Sandvik Viklund. Förutom att äta hemlagad  lunch har man också möte där vi ordförande tar upp frågor med rektorn. När man har haft möte och ätit upp sin mat förflyttar man sig till det lite mindre rummet i wibergsgården där det serveras kaffe och sjukt goda kakor.

Nästa rektorslunch är på måndag. Vi ska ta upp vår rätt att få en kontaktperson i Luleå som har koll på musik- och medieutbildningar utomlands. Dessutom funderar jag på att anmärka lite på LTU:s hemsida som det minst informativa och mest röriga som finns... Tror inte att det är det LTU vill förmedla.

Nu är det dags för lunch. Hemlagat blir det minsann även här men några sjukt goda kakor tror jag inte att det blir idag.

image18
Och så här ser rektor Pia Sandvik Viklund ut... snygg dam är det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0