Sedvanlig onsdagsblogg

Jag vaknade tio över åtta. Styrelsemötena börjar halv nio. Jag hann nästan.


Vi hade hur som helst ett mycket bra styrelsemöte där vi diskuterade bland annat programråd. Hur ser det ut egentligen, har alla utbildningar fungerande programråd? Programråden är viktiga för att kunna ta upp små saker som bara rör utbildningen så snabbt och internt som möjligt. Arena har inget och musiks programråd verkar ha runnit ut i sanden. Vi ska från styrelsens sida trycka på administrationen så att alla utbildningar får ett programråd.


Det diskuterades också om en "gränsöverskridande" kårkväll med både musik- och mediestudenter samt lärare från båda sidorna. Skolans vision är ju att vi ska skapa möten (det står lite om det i bloggen med bilagorna i från i söndags) och en kårkväll med workshops verkar ju vara optimalt. Det här har sagt så många gånger förr, men det är verkligen på tiden att vi tillvaratar varandras kompetenser inom respektive område. TV-producenter kan göra musikvideos med musikare, designare kan göra affischer till konserter, upplevelseproducenter kan producera konserter till nya höjder...

Varje gång jag ska visa skolan för någon kompis utifrån eller nån som ska söka hit blir jag så stolt, för skolan är så häftig. Här har vi flyglar i miljonklassen, här är ett rytmikrum, här har vi inspelningsstudios, här ligger en radioredaktion, här är tre TV-studios, här är en journalistredaktion, här är en ateljé och i det här klassrummet med GB-gubben huserar upplevelseproducenter... Hur många andra institutioner har en hel produktionsfabrik inom så liten yta? Dessutom ligger Acusticum ett stenkast bort (eller bara genom att följa B-korridoren) där vi studenter får möjlighet att starta företag inom våra kompetenser.


Nu gick jag igång på det här. Men jag tycker det är sånt slöseri att inte utnyttja all den kompetens som finns i huset när allt bara ligger och väntar. Därmed basta.

Jag blev helt upprymd av att skriva det här. Nu ska jag ta tag i hemsidan med samma energi.

/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0