Frack, flådig middag och långklänning...

...blir det på lördag. Då är det nämligen Luleå Tekniska Universitets akademiska högtid och jag och vår kassör Fredrik Bogar ska dit. Det är otroligt pampigt, alla går i högtidsdräkt, det är fanbärande och trumpetfanfarer och alla nya professorer och doktorer promoveras. 

Idag är det dock jeans och stickad tröja som gäller. Jag håller på att styra upp ett nytt "självkänslamöte" för att fortsätta diskutera och förhoppningsvis få till stånd konkreta förslag på saker vi kan göra för att höja skolans självkänsla och stolthet. Nästa vecka borde det gå att få till ett möte.

Det ska komma ut ett nyhetsbrev i dagarna också med lite nyheter från oss. Ska sätta mig med det nu och skicka det till Jon som får göra det estetiskt tilltalande. Vi har skojat om att göra nyhetsbrevet som ett filmklipp och lägga upp det på youtube, men vi får väl se hur det går...

Jag jobbar också med AUO:n (musiklärarnas pedagogik). Har fått in massa citat från lärare i pedagogik som studenterna har samlat ihop. Många av citaten är väldigt nedvärderande mot studenterna här i Pite ( alla andra lärartudenter läser i Lule och lärarna kommer också därifrån) och det är inte ok. Ska boka en träff med prefekten för Pedagogik och lärande som har hand om lärarprogrammet. Vi får se vad det blir av det.

Men först är det lördag och långklänning som gäller!




None 

Linda och jag var väldigt stiliga på förra årets akademiska högtid...


None       

...och väldigt trötta när vi kom därifrån...



Kommentarer
Postat av: Linda Niska

Ja jisses vad vi var slut...

2008-12-01 @ 17:27:08
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0