Första skoldagen...

...var det idag för oss som inte har blivit nollade. Gemensam upptakt i Studio Acusticum med uruppförande av ett körstycke som Mathias Lundqvist, pianolärare på skolan, hade skrivit och som de nyblivna ettorna framförde. Rolig idé med gemensam körövning på nolle-P tycker jag.

Sen var det jobb som väntade. Har redan jobbat fyra timmar idag med diverse saker som att skriva rapport till universitetsstyrelsen i Luleå om vad vi gjort hittills, sitta adjungerad på KiP:s (Kårhuset i Piteå) styrelsemöte, besvara olika mail och skriva kom-ihåg-lappar om sånt som studenter sagt i förbigående att de vill at PiSk ska ta tag i. Mer jobb väntar - klockan sex kommer styrelsen hit hem på informellt lära-känna-fika. Jag ska alldeles strax ställa mig och baka bröd.

Imorgon klockan halv fem på morgonen går flygtaxin till Kallax för att ta mig till Stockholm och Sveriges Förenade Studentkårers Utbildningsdagar, där jag enligt SFS hemsida "får möjligheten att träffa andra kåraktiva, utbyta tankar och skapa nätverk samt veta hur du på bästa sätt kan använda dig av SFS presidium, kansli, styrelse och doktorandkommité. Utbildningsdagarna kommer innehålla pass med arbetsgivaralliansen, högskoleverket, CSN, statssekreterare Per Honeth, diskrimineringsombudsmännen samt en rad andra." Man får hoppas att jag kommer hem som en mycket klokare kårordförande efter alla de där passen. Det kan nog bli intressant.

Nu blir det brödbak.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0