Kiruna, styrelsefoto och kårfrukost

Nu var det en vecka sen bloggandet. Först universitetsstyrelsemöte i Kiruna, sen sjuk, sen helg. Men nu så!

Universitetsstyrelsemötet först. Jag var i Kiruna i två dagar med universitets styrelse och diskuterades LTU:s nutid och framtid. Det var otroligt intressant och lärorikt och gav en mycket större helhetsbild av hela universitetet. Det är också bra kontaktskapande, man utbyter erfarenheter och tar hjälp av ordförandena för Luleå Studentkår och Teknologkåren och  får bra kontakt med medlemmarna i universitetsstyrelsen. Lars-Eric Aaro som sitter i styrelsen och som  är Direktör, Technology and Business Development. på LKAB (det kursiva klippte jag ut från LKAB:s sida...) erbjöd sig dels att komma och hjälpa styrelsen komma igång och dels att komma och hålla föredrag på skolan om att starta företag. Tack tack säger jag och tackar kontaktskapandet.

Att Kiruna sen var otroligt vackert och att vi fick bo på hotell och äta fantastisk  middag på LKAB:s bolagshotell gjorde ju inte saken sämre... :-)

Styrelsefoto då. Min vän Emma hemifrån Dalsland var på besök i helgen och eftersom hon är en duktig fotograf fick hon knäppa styrelsebilder. Inom kort kommer det finnas bilder på oss på hemisdan och på ett presentationspapper som kommer sättas upp i skolan.

Och så..
Kårfrukost imorgon klockan halv nio. Missa inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0