På kurs i Converseland

När jag skulle packa inför utbildningsdagarna i måndags bestämde jag mig för att låta mina älskade Converse-skor få vara kvar hemma till förmån för något mer neutrala skor. Man vill ju ge ett professionellt intryck.
Sen kom jag till Mariefred och utbildningsdagarna och efter att ha tittat på de andra deltagarnas fötter insåg jag att det fanns ett visst samband mellan att vara kåraktiv och ha Converse-skor. Alltid lär man sig något nytt.

Utbildningsdagarna var hur som helst väldigt bra. På tre dagar hann jag få föreläsning av arbetsgivaralliansen, CSN, högskoleverket, Diskrimineringsombudsmannen, Sveriges Förenade HBTQ-studenter, doktorandkommitén, en representant från riksdagens utbidningsutskott och säkert något mer. Jag blev mer medveten om vad SFS (Sveriges Förenade Studentkårer) kan göra för oss (bland annat kan vi få gratis juristhjälp) och framförallt utbytte jag erfarenheter och knöt kontakter med en rad andra studentkårer runt om i Sverige. Jag fick med mig massor av idéer med mig hem och en rad kontakter som man kan ringa och be om hjälp eller fråga hur den och den kåren har gjort i en viss fråga. Mycket bra alltså. Att sedan både mijön och maten var helt fantastisk gjorde ju inte saken sämre.

På måndag ska jag på rektorslunch i Luleå och bland annat fråga hur det går med LTU:s ombyggnad av sin röriga hemsida, men på tisdag, onsdag och torsdag sitter jag på kontoret 10-12. Välkomna upp då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0