Studentkårer i samverkan

Igår var Hanna Lundin från studentkårer i samverkan på vårt styrelsemöte. Studentkårer i samverkan (förkortas studsam) är en sammanslutning av små och mellanstora kårer i hela Sverige. Genom dem kan vi bi en starkare röst när det är årsmöte hos SFS (Sveriges förenade studentkårer) och SFS ska bestämma vad vi tycker i olika frågor. Bra bus!

Hur som helst så är det träff med Studsam i Sundsvall 27-29 mars, men då halva styrelsen är engagerad i SMASK får vi se om vi kan åka.

Det är fortfarande en väldigt lugn vecka. I måndags hade jag möte om hur man förbättrar informationen på skolan. Hade med mig åsikter som jag fått  av er studenter om enhetlig information, nyhetsbrev, att lärarna ger SAMMA information och så vidare. Allt togs emot mycket bra och om några veckor får jag en handlingsplan där styrgruppen talar om hur de tänkt att man kan göra för att förbättra informationen.

Nu är klockan tolv och arbetspasset avslutas för idag.

/Amanda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0