Terminsfest och lärarutbildning

Ny vecka på G. På onsdag är det dags för terminens första kårfrukost! Jag har ju lärt mig nu att det räcker inte med påminnelsemail, affischer och info på infoskärmen, det som verkligen drar folk är att dra ut den stora whiteboarden foajén och  skriva Kårfrukost med stora bostäver på den. Så imorgon blir det whiteboard och en kårordförande i blå PiSk-tröja i foajén!

I tisdags hade jag möte med Oskar framförallt om terminsfest. Vill ni ha en fest som skolan anordnar i samband med avslutningen så att avslutningen känns lite större? Det vill vi i styrelsen i alla fall. Jag  ska ta upp det på kårfrukosten.

I torsdags så var jag och Elise i Luleå för att prata med prefekt och utbildningsansvariga för Institutionen för Pedagogik och lärande. Vi satt i en och en halv timme och pratade om AUO:n och fick mycket bra svar. Så fort minnesanteckningarna kommer lägger jag ut dem här samt skickar ut till alla musiklärarstudenter. De vill att vi ska ha en programrådsrepresentant fån Piteå som åker upp till Luleå två gånger per temrin och framför Piteås åsikter till programrådet för lärarutbildningen, vilket jag tycker är jättebra. Vill du vara programrådsrepressentant?

Jag har jobbat hemma idag och är för tillfället klädd i Studentkårens tröja och pyjamasbyxor. Inte så repressentativt kanske...ska göra något åt det snarast.

Amanda, casual monday

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0