Demokratiföreläsning...

...hade jag i lördags nere på Norrmalmia för massa politiker och andra engagerade i Piteå. Jag pratade om demokrati i allmänhet och studentkåren i synnerhet och alla sa "o så intressant" och "vi är verkligen glada för att skolan finns här".

Men det bästa är att jag pratade om bostadssituationen och hävdade att det är dags att göra något nu, annars kommer studenter inte söka hit eftersom det inte finns någonstans att bo och det förlorar både skolan och Piteå på. Detta tog skruv och det skulle börja arbetas med nya studentbostäder nu genast.

Så nu håller vi tummarna för att alla ettor får någonstans att bo i höst! Det här ska kåren jobba hårt för!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Helena Stenberg

Hej, trevligt att träffas i lördags, det var bra diskussioner. Även på eftermiddagen hörde jag, mycket av det vi sa tog, precis som du säger, skruv!

2009-03-17 @ 09:17:34
URL: http://blogg.s-info.se/helena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0