Enkät, föreläsningar och rektorsluncher

Förra veckan var verkligen en kårvecka. Övertid övertid!
 
I onsdags var jag på rektorslunch i Luleå där vi mest pratade om avskaffandet av kårobligatoriet. Det känns skönt att LTU verkligen tycker att studentrepressentation är viktigt och att de vill hjälpa oss att få till en bra studentkårsverksamhet även med mindre pengar.

I torsdags var det möten om den här enkäten "Nöjd Student-index" som ska komma i maj till alla universitetets studenter. Jag satt med både i gruppen som gör frågorna och gruppen som sköter marknadsföringen och tycker att det känns bra. Vi kommer arbeta för en riktigt hög svarsfrekvens så att man får tillförlitliga svar och universitetet faktiskt får veta vad de är bra på och vad de kan förbättra.

Imorgon är det ännu en intervju om kårobligatoriet, på onsdag styrelsemöte då Oskar kommer komma och vi ska prata examensfest, på torsdag är det flera enkätmöten och på lördag är det meningen att jag ska hålla ett 45 minuters föredrag om "Ungas syn på demokrati" på Demokratiforum på Nolia City. Det ska bli intressant. Själv tycker jag att den tilldelade titeln "Ungas sym på demokrakrati" är väldigt vag, men jag ska höra av mig nu och fråga vad de egentligen vill att jag ska prata om. Hur som helst är det ju bra att studentkåren syns även på stan!

Nu väntar kallelseskrivningar, mail och påtår på tekoppen.

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0