Föredragningslista årsmöte 2008-06-02 kl.12
Föredragningslista PiSks årsmöte 2008-06-02
1 Mötets öppnande
2 Mötets behörighet
3 Val av mötesordförande
4 Val av mötessekreterare
5 Val av justerare tillika rösträknare
6 Fastställande av föredragningslistan
7 Bokslut och revisionsberättelse
8 Redovisning och godkännande av PiSks verksamhetsberättelse för 2007-2008
9 Ansvarsfrihet för studentkårens styrelse 2007-2008
10 PiSks verksamhetsplan och budget för 2008-2009
11 Val av ordförande för Pisk 2008-2009
12 Val av styrelse för PiSk 2008-2009
13 Val av valberedning, revisorer, skyddsombud, ansvarig utgivare för studentradion samt representant för universitetsstyrelsen
14 Val av firmatecknare
15 Fastställande av kåravgift för verksamhetsåret 2008-2009
16 Utdelning av Lions stipendium
17 Godkännande av PiSks nya grafiska profil
18 Övriga frågor
19 Mötets avslutande, festyra
Varje betalande medlem i PiSk har rösträtt.
Vi ses på årsmötet!
Det är måndag morgon...
Det har dock sina fördelar att jobba hemma ibland. Doften av nybakat bröd i ugnen gör att det känns helt ok att sätta sig och jobba klockan åtta.
Idag börjar rekryteringen. Jag sitter just nu och väntar på att den reviderade affischen ska anlända till min mail, så att Jon kan få skriva ut och sätta upp på skolan. Linda och jag har också skrivit ett rekryteringsbrev som kommer komma till alla studenter idag. Dessutom kommer vi sitta i foajén både idag och imorgon lunch. Med dessa åtgärder tror vi oss kunna få en fin styrelse i år.
Den nya styrelsen väljs på årsmötet den 2 juni, dit ni alla naturligtvis ska komma.
Vad är det då för poster vi söker till styrelsen? Jo dessa!
Ordförande:
*Anställd på 50 procent.
*PiSk:s främsta ansikte utåt.
*Sammankallande till styrelsemöten och Kårfrukost
*Sköter den mesta studentkontakten i utbildningsfrågor.
* Företräder studenterna i universitetsstyrelse, samrådsgrupp och på rektorslunch.
Sekreterare:
*Skriver protokoll för styrelsemöten
*Skriver protokoll för KårFrukost
Kassör:
*Ansvarig för studentrabatterna
*Gör budget för kommande verksamhetsår.
Ansvarig social verksamhet:
*Är kontaktperson för alla utbytesstudenter
*Ansvarar för att utbytes- och arenastudenter kommer in i skolans sociala sammanhang.
* Sitter med i Nolle-P gruppen
* Sköter kontakten med StiL och Studenthälsan.
Utbildningsansvarig:
*Ansvarar för utbytesstudenternas utbildningsfrågor
*Hjälper ordförande i olika studentärenden.
Informationsansvarig:
*Har ansvar för att följa med i teknikutvecklingen på skolan, till exempel utskriftsproblem eller trådlöst nätverk.
*Uppdaterar hemsidan
* Skickar ut nyhetsbrev en gång i månaden.
Något som passar dig? Maila oss då på [email protected] eller [email protected]
Nu är bröden med all säkerhet klara. Ordförandeskapet får tillfälligt stå tillbaka för mer basala problem som hunger.
/Amanda, mot frukosten
Morgonmöte och allmän uppföljning
Nille svär här bakom mig över skrivarens oförmåga att skriva ut. Skrivaren - administrationsjobbets förbannelse.
Vad behöver då fixas (förutom skrivaren)?
*Hemsidan behöver få en flashigare startsida. Jag började ambitiöst, men fastnade när jag skulle försöka lägga upp bilder så nu får den tekniske Jon ta över uppgiften imorgon.
*Det är hörandegruppsmöte imorgon i Lule inför valet av den nya prorektorn och varken jag och Linda har egentligen tid att åka. Måste försöka hitta ersättare. Sebastian kanske är på.
*Kallelse till SMUFS-möte. Men varför ska vi ha det? Vad ska vi ta upp? Vi kan ju inte plocka upp massa styrelsefolk till Pite bara för att det alltid är SMUFS-möte på riks-SMASK, nåt vettigt måste de ju göra. Kanske kan de få vara en jury på SMASK utöver att vi har ett möte där vi utbyter goda idéer och dåliga erfarenheter från de olika musikhögskolorna. SMUFS står för Sveriges MUsikhögskolors Förenade Studentkårer. Ska kolla med Patrik hur det ser ut med jurygrupper.
*Jag ska skriva en lista till Linda om vad jag vill att hón ska skriva in i dagordningen imorgon när vi har styrelsemöte. Diskusson om SMUFS, hemsidan, rekrytering till ny styrelse samt vilka som ska få Lions-stipendiet står på min agenda.
När jag har gjort allt det där väntar pianoövning. Nice.
/Amanda
Fredag på balkongen
Alldeles nyss ringde de från SFS-fum och var lite stirriga över att vi inte var där. Kommunikation är inte alltid så lätt, jag kollade för några veckor sen på anmälningslistan och såg att vi inte stod med. Tydligen hade vi hamnat på några listor i alla fall, men efter lite telefonsamtal och mailande har jag nu överlämnat vårt mandat till Luleå Studentkår. Piteå Studentkår ville hemskt gärna åka på SFS-fum ( det vill säga årsmötet för Sveriges Förenade Sudentkårer) men ingen i styrelsen hade tid denna helgen. Nästa år (om jag blir omvald) ska jag engagera mig mer i SFS.
Morgan och jag hade ett tre timmars planeringsmöte igår om Fångarna på Fortet. Nu börjar hela tävlingen ta form, ska sätta mig nu och skriva rent och skicka iväg till Oskar Gedda och Helen Viklund på biblioteket. Lykcas vi få till det här blir det grymt bra.
Hållpunkter för maj:
Samrådsgrupp nästa torsdag
SMUFS (gemensamt möte för alla musikhögskolors studentkårer) i samband med Riks-SMASK
Få till enkäten om studiesituationen och dela ut den till studenterna
Rekryteringsarbete för att få en ny styrelse; afficher och besök i klasserna
Årsmöte i slutet av maj med fina överaskningar
Nu ska här skrivas tävlingsmoment. Vad sägs om Kjell Peder som Fader Fourah?
/Amanda